Sunday, August 4, 2013

Ramadan's Random #4

Assalammualaikum  wbt,
salam 26 Ramadan.

dalam hari2 terakhir Ramadan ni, aku melawan arus. kenapa? kalo orang lain, time ni adalah waktu2 genting untuk pulang bertemu ibu bapa dan adik beradik. tapi aku plak, pergi meninggalkan keluarga, bermusafir dan menetap di tempat lain sebelum bertemu semula di pagi raya.~ewaahh, macam drama sedih menusuk kalbu plak ek? hehe. Alhamdulillah, rezeki bulan Ramadan murah. Time to pursue my career. tapi part yang agak sentap tu, kena masuk 1 ogos, which means, lagi seminggu je lagi nak syawal. lagi sentap bila bulan pertama x leh nak apply cuti coz cuti x generate lagi. tapi, Alhamdulillah, tahun ni raya jatuh ari khamis, maka boleh ar 'berfoya2' sampai ahad. cukup ar 4 hari raya, sedangkan raya yang sebenarnya hanya sehari je iaitu pada 1 Syawal. eheh~ kena simpan cuti untuk bergumbira di hari konvo. *gelak keji.

Ramadan kali ni memang aku rasa lost sket time bilangan hari nak raya. tengok2 je dah kurang seminggu je nak raya. kalo time blaja dulu, memang update slalu coz asyik membilang hari nak balik cuti kat umah~hoho. mungkin Ramadan kali aku free dari kena mengadap projek, kuliah dan lab..so, aku dapat fokus lebih kat Ramadan. terasa Ramadan kali ni lebih terisi. baru aku sedar banyak benda yang aku x amalkan pada Ramadan yang lepas2~kelam.

tahun ni Allah bagi aku topup balik sedikit demi sedikit in shaa Allah di Ramadan akan datang kalo dipanjangkan umur. bila bermusafir hari tu, tetibe tersedar yang aku bermusafir dalam bulan Ramadan, so, kita digalakkan berdoa banyak2 sebanyak yang mungkin coz doa orang yang bermusafir antara doa yang x kan ditolak oleh Allah. tambah2 lagi bulan Ramadan..doa orang yang berpuasa pun antara doa yang x kan ditolak oleh Allah. yaa..semestinya aku pulun doa banyak2 wahaha~ tetibe teringat kat kakak yang dok kat double seat sebelah single seat aku yang baca mini tafsir berwarna hijau muda. sweet sangat~
akhir2 Ramadan ni, aku diuji dengan beberapa masalah terutama masalah transport. al maklum ar, aku ni x da kenderaan sendiri. so, terpaksa mintak jasa baik Kak Faiza aka roomate umah sewa tolong hantarkan ke tempat keje. Alhamdulillah, entah kenapa hati ni sangat tenang walaupun bila pikir tentang masalah ni leh gak buat aku x tido malam~ kena kuat bersabar dan yakin Allah akan tunjukkan penyelesaian dalam semua masalah ni. harap2 dapat pelepasan dari pihak atasan(mak & abah) untuk beli kereta hohoii~

" (yaitu) orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingati Allah. Ingatlah, dengan mengingati Allah, hati menjadi tenteram" (surah Ar-Ra'd: 28)

Wassalam. Aman.

No comments:

Post a Comment

pandangan korang