Monday, August 26, 2013

Sad But True

Assalammualaikum wbt,

Last week..
'Linkin Park and Metallica are coming to Malaysia u know!'
'ohyeah, i knew it already laa.'

buka radio ni, putar lagu Linkin Park
buka radio tu, putar lagu Metallica.
bukan x layan, favourite band ni! * eh, ehem. tipu ar kalo kata aku x layan..ada ar
beberapa lagu Linkin Park aku hafal. ada ar 2-3 lagu Metallica aku layan.*mata pandang kot lain.
well, sebelum layan sila check lirik dia dulu. takot ada yang menyimpang. *pesanan ikhlas~ohoi
minat2 aku pun x da ar sampai sanggup nak berhimpit sakan kat concert depa. Al maklum ar tahun 2013 adalah tahun melawat Malaysia. so, concert 2 top bands ni adalah langkah untuk tarik perhatian foreigner untuk datang berbondong bondong ke Malaysia. tapi bila tengok penonton2 especially orang Malaysia (Islam plak tu) layan concert sambil angkat tangan buat simbol 'rock' tu, sakit plak mata memandang. kalo angkat tangan buat simbol 'R4BIA' tu lagi bagus. ye dak?
tatkala rakyat Mesir berjihad sambil julang simbol 'R4BIA'..kat sini plak berkonsert sambil julang simbol 'rock'. kurang sensitiviti atau x amek kisah atau x da rasa bersalah hatta sebesar kuman kah bila terkenangkan nasib rakyat Mesir, nasib kanak2 yang x bersalah dibunuh tanpa belas kasihan? *sedikit emosi disini. ehem.

bila semua ni (keadaan di Mesir) akan berakhir? aku pun x tau..
doakan terbaik buat mereka. Doa adalah senjata umat Islam.


put ur hands up for R4BIA!



Wassalam. Aman. R4BIA.

No comments:

Post a Comment

pandangan korang