Tuesday, February 14, 2012

Sorry, saya x sambut Valentine maa..



Assalammualaikum wbt..


mata dah berat..tapi nak stay dok ngadap laptop dulu..huhu
yosh!! sok klas terakhir!!!! khamis exam..
semoga dipermudahkan..Amin..


*******
Indahkan bila kita bercinta?
Indahkan Bila kita saling merindu?
Indahkan bila kita boleh berpegangan tangan di hadapan semua orang?
Indahkan bila kita saling meluangkan masa?
..............................
*******


eh2x..pe hal tetibe masuk mood jiwang 24 karat ayaq liuq meleleh ni???
ari ni kan 14 Feb..omputih sebut Valentine Day~~
ari untuk berkasih sayang ar konon2 nya~~
so, untuk ari2 seterusnya sampai 14 Feb tahun depan x leh berkasih sayang ar ek??




" Allah SWT berfirman, "Pasti akan mendapat cinta-Ku orang-orang yang
cinta-mencintai karena Aku, saling kunjung-mengunjungi karena Aku,
dan saling memberi karena Aku." (Hadith Qudsi)




teringat kejadian time tunggu nak solat zuhur dekat kampus tadi..
surau kecik, so kena tunggu orang lain kuar baru leh masuk..
dengan angin yang ala2 tepi pantai tu, lepak sembang2 dulu
pastu ternampak ar ahli-bilik-asrama tahun 1 dulu
chinese girl..
aku pun lambai kat die..
die lambai balik..then, die kata Happy Valentine Day!!
erkk...aku terkesima sambil x tau nak react camne~~
aku senyum je..tersentap gua~~


x kan aku nak balas balik..'uish, haram sambut Valentine Day maa..'
kang x pasal die anti ngan aku~~
haish..macam2
dalam Islam hukum couple adalah haram..
kalo couple pun dah haram..sambut valentine apetah lagi




"Hai sekalian manusia, bertaqwalah kepada Tuhanmu yang telah menciptakan
kamu dari diri yang satu,daripadanya pula Allah menciptakan pasangannya,
dan dari keduanya dikembangkan laki-laki dan wanita-wanita yang ramai.
Dan bertaqwalah kepada Allah dengan(menggunakan) nama-Nya kamu saling
meminta satu sama lain; dan(peliharalah) hubungan silaturrahim.
Sesungguhnya Allah sentiasa mengawasi kamu." (An-Nisa' : 1).








agak2 pe yang terlintas di fikiran korang??




Dan indahkan bila itu semua HALAL untuk kita? = )


p/s: say no to rokok, say big no to Valentine
ayat jiwang 24 karat ayaq liuq meleleh dan hadith juga terjemahan surah an-Nisa' 
tu aku copy dari artikel  I Luv Islam..
sharing is caring = )

No comments:

Post a Comment

pandangan korang