Sunday, February 19, 2012

adaptasi komik ke anime bila lagi??

Assalammualaikum wbt..

counting hours to enter the new sem...tomorrow~~
alahai..cepatnya nak masuk klas balik~~
hidup akan kembali busy..macam robot pun ada gak
keep doing the same things over and over again
tapi klas sem ni memang pelik & banyak masa free..yes!
but got one big project to be completed within this sem~~hailorh
nama pun student..

aku x tau nak wat apa dah..boring?? yup! boring gler~~
dah naik cemuih dok terperap kat umah layan citer, anime..
nak layan komik..x da yang baru..novel2 yang baru beli last 3 weeks
dah lama khatam..nak beli baru kena tunggu minggu depan : (
haa..talks about novel,skang ni kan musim adaptasi novel ke drama & movie kan??
ombak rindu ar, bicara hati ar, gemersik kalbu ar..bla..bla..bla..




baru stunt!!

tapi 1 pun aku x tengok..
malas..nasib baik aku dah khatam all these novels..hehhe
tapi, skang ni aku berharap sangat nak tengok adaptasi komik ke anime
macam jepun, hampir semua anime adaptasi manga..sampai bila nak layan anime jepun je
komik Malaysia pun ok pe..lagi best, klakar dan yang penting BERSIH!! = )
teringin nak tengok zint punya komik jadi anime..
Under 18(1-4), Hero, Under Age..semua karya zint ar..

book 1
no fear

book 2
fear no more


book3
fearless

book 4
end of fear


under age..
flashback time skola rendah dlu
(aku cilok idea cover ni time design tuk t-shirt praktikum matrik
aku dlu..)

first aku baca Under 18 time aku form 4..
pinjam kawan aku punya --> cik mira edora
sejak ari tu aku terus ikut citer ni..best!! lawak jangan cakap..
rasanya ramai dah baca..bila baca komik ni memang mengimbau kenangan time skola dlu
aku dlu pun PRS gak..pembimbing rakan sebaya..pembimbing ar sangat kan..hek3x
kisah camner dorang ni nak tubuhkan kelab PRS atau kelab kaunseling
penuh dengan onak duri cubaan..
camner 2 orang samseng leh masuk kelab kaunseling & solvekan problem orang lain..
huish!! memang best tahap gaban..x leh berhenti gelak!!
plus, citer die bukan kosong, bukan sia2 abiskan rm6.50 beli..tapi..
berbaloi..disebalik citer die yang lawak, banyak pengajaran yang leh di amek..

nobody is perfect..
dont judge the book by its cover..
friendship value..
old skool time yang soursaltsweet..

aku dah banyak kali khatam..sampaikan rumate tahun 1 dlu pun pelik asal aku gelak sensorang~~
ermm..senyum + gelak sensorang makruh ek??

haa..yang ni plak koleksi aku
ni baru separuh..heheh

nak gak tunjuk~~
dikala keboringan..ni ar hasilnya
1 of my reasons, kenapa aku 
suka beli & layan komik..
coz,aku leh lukis plak pas tu
= )

kalo ar impian aku ni direalisaikan lagi 5,6 tahun lagi..
alamatnya akan berlaku ar hikayat ibu & anak berebut tv nak tengok anime..hehehe
ok2..enough~~

point disini..adaptasi novel ke drama & movie ni menunjukkan karya anak watan(cetts! ayat skema..hee)
dipandang tinggi bukan sekadar picisan biasa..(ewahh..)
good job, anyway..
hope, giliran komik karya2 tempatan plak diadaptasi.. = )


p/s: rasanya first time aku post pasal komik kan??



2 comments:

pandangan korang