Tuesday, July 2, 2013

Big Time Momento

Assalammualaikum wbt,

tepat pukul 12 tengah malam semalam, tamat lah perkhidmatan aku sebagai pekerja
yang 'sangat' berdedikasi terhadap kedai rm2. Cik Ayien Swift pun turut meletak
jawatan demi meneruskan cita2 untuk menyambung pelajaran minggu depan. kini
tinggal Cik Nurul Vogue dan Cik Midah rock-jiwang-tangkap-leleh serta 2 ahli baru.
gumbira, sedih, rasa nak melompat kegembiraan, tetibe rasa berat hati nak resigned..
pehh, berbaur perasaan ni ececehh~~ banyak kenangan gila-gila xpernah dibuat orang..
lebih kurang 3 bulan 7 hari aku keje, tapi gaya kitorang ber-4 dah macam
bertahun-tahun kenal. Alhamdulillah, sekepala, sehati,sejiwa.

Skuad Pasar Malam versi gelabah eh?
ari tu, bertiga je bekerja, bersama Cik Ayien Swift dan Cik Nurul Vogue.
So, Cik Ayien Swift  ari tu x balik rehat, dan kebetulan ada pasar malam setiap
hari selasa. Aku temankan Cik Ayien Swift p pasar dan Cik Nurul Vogue jaga
kedai yang x  ada pelanggan sangat kalo weekdays.
nak dijadikan cerita, tetibe bos dan supervisor leh plak mencemar duli ke kedai.
Cik Nurul Vogue time tu dah nak putus urat kepala pikir nak bagi alasan pe kat bos.
aku dan Cik Ayien Swift plak dah kelam kabut beli satay sambil brainstorming
pasal alasan. Tulah bos agaknya, on the way balik leh plak sekor anjing hitam ni
ala2 nak ligan kitorang, fuh! tapi bos lagi menakutkan kot. tapi, Alhamdulillah, bos
tetap senyum macam x da pe2 kesalahan kitorang lakukan. hee~
tapi dalam hati dia sapa tau ek? layan~

Jalan Jalan Cari Makan
ber-5: Aku, Cik Nurul Vogue, Cik Ayien Swift, Cik Midah rock-jiwang-tangkap-leleh
dan Cik Aten gigi-putih. p melantak dengan sopan di Sabak Awor sempena pemergian
Cik Aten gigi-putih ke politeknik. memang betul2 melantak 5 lauk seafood + nasi.
p naik kete Cik Nurul Vogue, ala2 nak sesat gak, kecoh 1 kete. tapi best, big time!!

Lepak-Macam-Kedai-Sendiri
makan2 ala2 jamuan kat kedai tu aktiviti normal. siap buat fruit cocktail, makan asam
epal cicah sambal kicap..sudut tepi meja cashier tu penuh dengan makanan je, peace~

Bersenam Waktu Malam
main bola ala2 training bola jaring kat depan kedai. nasib baik time tu pelanggan x
da..so, leh relax main baling2 bola. kalo bos dan supervisor nampak memang masak~

Operasi Mee Bandung
Alhamdulillah, dapat gak masing2 lunaskan kempunan nak makan mee bandung.
first time sebenarnya aku makan mee bandung. hee~ real mee bandung ok!

Jadi Kaunselor x bertauliah
entah mandat mana tah aku dapat tetibe jadi kaunselor x bertauliah kat mereka
ber-3. masalah family, masalah study, Alhamdulillah, mana yang aku dapat bantu,
aku bantu. masalah cinta cintun pun dorang refer kat aku. aku yang x pernah
ada pengalaman dalam love matter pun perah otak kalo dorg mintak advice.
Dr love kah aku?? wahahaha..

banyak lagi aktiviti yang memang x leh diterima akal. macam2 karenah pelanggan,
dah kebal dengan bau badan orang Bangladesh, mulut penuh sireh orang Myanmar.
tapi x cukup nafas gak kalo dorang datang~huh, peluh besaq!!!
siap leh hafal pakcik ni dah 3 kali datang kedai, makcik ni seminggu turut2 beli belah
kat kedai. pelanggan pun dah kenal, kalo p mana2 ada yang tegur: 'tak keje ke ari ni?'
ada gak yang pandang macam nak tembus kalo terjumpa kat luar. nak je kata,
saya-bukan-alien-harap-maklum-terima-kasih.
Alhamdulillah, sesungguhnya aku gumbira ditemukan sahabat2 yang superb macam ni.
aku yakin, persahabatan ni terbina kerana Allah. sebab tu, dalam masa yang singkat je
dah rapat macam dah 10 tahun kenal. senyum~


1 comment:

pandangan korang