Tuesday, November 27, 2012

Solat itu lebih baik dari tidur

Assalammualaikum wbt,

buat kali ketiga aku terserempak ngan director department kat tandas.
x tau napa, tapi jodoh kami kuat di tandas. ohhh~~
aku x tau nama dia apa, hehe coz department aku baru je tukar director
dari Mr ke Miss. serius aku x tau nama dia. esok aku check nama dia ok?
dia ar orang pertama yang greet 'Helo' time aku buka pintu tandas.
x pernah2 orang greet dalam tandas hehe.. then, second time, jumpa lagi
kat tandas. time tu aku tengah betulkan tudung. dia tegur aku 'u looks very neat'
oohhh..kembang semangkuk di puji oleh director. *wink
and third time tengahari tadi. time tu aku baru je melepaskan hajat dan
betulkan tudung sket2, dia masuk pastu terus tegur 'no wonder u looks very neat' ..
ok, ada bau2 keperlian disitu tapi aku layan je, aku yakin pujian dia
tu ikhlas. wahh. ye ar, director kot..senyum kasi lebih sket *wink2
dan tetibe dia tanya 'what time muslim do prayers?' aku pun mula2 terkejut gak
ditanya soalan sebegitu..coz dia ni Singapore chinese..wah, haruslah jawab dengan
selengkapnya XD . aku pun punya ar describe setiap waktu solat dari subuh ke isyak.
dia tanya coz rumah dia dekat ngan surau..so, slalu dengar azan berkumandang
terutama subuh. 'i like 5.45 am, coz it helps me to wake up' ujarnya sambil tersenyum
manis. gulp. azan waktu subuh bantu dia untuk bangun pagi, sedangkan kita yang
Islam ni lagi ligat tarik selimut time azan subuh~~ zapp...panah tepat ke jantung!


الصلاة خير من النو
Aṣ-ṣalātu khayru min an-naūm

(Solat itu lebih baik dari tidur)


**Muhasabah diri balik. nanges. T.T




No comments:

Post a Comment

pandangan korang