Monday, July 9, 2012

magnificent 7...?

Assalammualaikum wbt,
'let me take u down, cause I'm going to strawberry fields' - The Beatles (Strawberry Fields Forever)

tahniah diucapkan kepada kawan main masak-masak
time zaman kanak2 rebina dolu2, Pn. Zurita Sofia (title Puan dah) & suami Mohd Alif
yang dah berjaya tamatkan zaman bujang beliau lebih awal berbanding geng2
masak-masak yang lain semalam..(kali ni memang kena masak betoi2..hehe)


time already 30 minutes pass 12 a.m..this is yesterday story~~

yaa..ari ni ari ahad, maka, mak cik & pak cik jual nasi sumer x niaga ; (
jadi, dari mati kebuluq, geng umah aku berganding bahu dengan geng umah Cik Ekma
untuk masak bersama2 di umah Cik Ekma disebabkan gas umah aku dah tenat~~
idea ni timbul time geng Cik Ekma & anak2 beliau Cik Ama, Cik Su mai lepak
kat umah aku malam semalam..
nama pun anak dara, masak memasak ni memang x leh lari dari kami..
ibarat aur dan tebing, isi dan kuku dan banyak peribahasa yang lain..
oleh itu, malam semalam gak list out kan benda pe yang dah ada, pe yang kena beli
dan hasilnya..kami masak:

1. ikan kembung masak tauchu
2. sayur kangkung oyster goreng
3. nugget ayam goreng
4. menu utama: nasi planta..(tanpa nasi, sia2 je masak2 ni)
5. teloq goreng special
6. sirap ais bancuhan Cik Su yang mantop

k.a.m.i
=Cik Sumiju, Cik blogger, Cik Ana Dragon, Cik Iino, Cik Ekma, Cik Ama, Cik Su..




umah aku x da tv~~
umah depa ada, masing2 dok nganga depan tv sambil 
kunyah kacang cap pagoda..



ikan kembung masak tauchu
oleh Miss Tauchu aka Cik Ana Dragon

siap!

pic dari dslr Cik Ekma..
bukan penyegan sangat sampai angkat kuali untuk hidang, 
tapi disebabkan x da bekas nak boh lauk tauchu tu..
harap maklum.

nasi planta

jemput makan = )


Ali Setan 2~~
time sumer khusyuk makan sambil mata tonton tv
kul 3 segmen wayang kat tv3 - Ali Setan 2
sejujurnya aku x penah tengok citer Ali Setan 1 mahupun Ali Setan 2
aku just tau jalan citer camner je
dan disebabkan tv Cik Ekma ni leh dapat channel tv1, tv2 dan tv3 je,so layan je la yob..
rasanya kitorang dah tergolek2 gelak coz skrip dialog citer dia sangat bombastik 
sampai leh pecah pericardium wall jantung ni (okeh, hyperbola)
antaranya:
'aku x pernah cintakan kau walau sebesar hama yang melayang!' ooolllaaaa~~

paling x tahan tahap gaban :
time jef nak tembak ali & asmidar, tetibe sinar keinsafan menyinari ati sanubari dia
'ilmu yang aku pelajari kat U, x pernah mengajar aku untuk membunuh'..rahang dah nak jatuh dek gelak
time ni aku rasa macam bergegar je umah Cik Ekma dengan gelakan kitorang
patutnya cakap ar ajaran agama ke, didikan mak pak ke..ni leh plak cakap 
syllabus kat U ajar dia jangan jadi pembunuh~~
dan ending yang wat kitorang mengalami symptom keremangan-bulu-tengkuk-yang-maha-dahsyat
dan itulah gak kali pertama dan terakhir aku tonton citer ni~~

bila dapat lepak ramai2 cam ni memang best..big time!
bukan mudah nak dapat peluang cam ni, masak sama2, makan sama2
disamping dapat mengisi perut yang lapaq, dapat merapatkan lagi ukhuwah 
yang telahpun terbina selama 3 tahun ++..
sumer ni akan jadi sweet memories = )
Alhamdulillah & terima kasih Ya Allah kerana kirimkan sahabat2 yang sangat 
baik, cool, comey..bla..bla..
another random things will come next..perhaps..
till then ^^





No comments:

Post a Comment

pandangan korang