Friday, December 9, 2011

oh masalah,saya punya Allah : )

Salam..
dah lama rasanya x update blog~~
coz sangat x100 busy skang sampai ar abis minggu depan~~
rasa macam nak 'pasrah' pun ada..tapi ape2 pun kena kuat semangat!! yosh!!
nak mencapai 'kebahagiaan' pada ari jumaat minggu depan terasa sangat mencabar laluannya
dipenuhi dengan ranjau berduri....ahh..mintak nyawa..mintak nyawa~~~
ari2 ku diabiskan sepenuhnya kat lab..
balik umah tido je..terasa hidup x da life~~
dan2 time ni semua lecturer nak bagi project..
kena plak nak kena present dalam waktu yang sama..
kelam kabut gak ar hidup skang ni..
makan pun x ikut masa dah..
imunisasi badan pun dah menurun..mula2 selesema,dah ok, batuk plak





masa nak 'lagha' pun dah kurang..heee.. ye ar,dah ari2 dok ngadap project : {
dugaan terbesaq aku alami ialah tetibe,dengan izin Allah charger bateri laptop rosak..
haish..tu yang aku lemah semangat+nak menangis T_T..(tapi aku yakin ada hikmahnya)




sehari sebelum tu sihat walafiat je..tup2 semalam nak guna x leh..
ditambah plak ngan bateri laptop yang ditakdirkan semakin lemah akhir2 ni
dengan  power bateri aku yang lemah tu,p google harga bateri..bajet2!!!
RM159..nah..amek ang!!! tapi x pe..duit kat akaun Alhamdulillah ada lagi..
seharian di lab,terpaksa tumpang charger Cik Ana Dragon coz sama brand..
esoknya,abis klas je terus p beli charger baru ngan cik Miraie..
Alhamdulillah..RM115 je harganya.. : )
satu je cara yang perlu dilakukan ketika meghadapi dugaan..SABAR




'Tidak ada kesusahan(atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah; 
dan sesiapa yang beriman kepada Allah,Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang 
telah berlaku itu dengan tenang dan sabar); dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap
sesuatu".
--Surah At-Tagaabun, ayat 11


"Tidaklah seorang muslim tertimpa sesuatu penyakit dan sejenisnya melainkan Allah akan menggugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang menggugurkan daun-daunnya"
--Hadis Rasulullah SAW



Jangan pernah mengatakan, Oh Allah, saya mempunyai masalah
Selalu katakan, Oh masalah, saya mempunyai ALLAH : )



Wassalam..



















No comments:

Post a Comment

pandangan korang