Wednesday, November 2, 2011

melangkah ke alam kedewasaan

Salam..
ari ni aku dapat 2 berita gembira  ^^
bila bukak fb tadi tiba2 ternampak salah sorang kawan
skolah dulu..lelaki..
post gamba2 pernikahan dia..
waaaahhhh!!!! serius aku terkejut..dah kawin rupanya pak cik ni : )
peh! ingat lagi muka2 innocent sekupang time skolah dulu~~
dia dah masuk alam rumah tangga..
dah penuh dah iman..kan nikah tu separuh dari iman..ye dak..ustaz dalam ceramah slalu kata 
berita kedua..kat fb gak..
sorang lagi kawan time skolah rendah dulu..perempuan..
dia dah mengandung 27 weeks..Alhamdulillah!!
bakal ibu..InsyaAllah..
Mashaallah..kawan aku ni dah lama advance dari aku..haha
dia pun still study lagi..kawin muda la katakan..
mungkin inilah kelebihan kawin awal..
dapat anak time muda belia lagi..hehe
dapat elak maksiat gak..hurmm..



jangan ditanya bilakah pula aku nak melangkah ke alam seperti mereka~~
umur baru masuk 20-an..muka sememeh lagi..
banyak lagi ilmu kena blaja..
banyak lagi skill harus dikuasai & dipertajamkan..
kerana bukan mudah nak melayari bahtera perkahwinan tanpa ilmu yang cukup..ececeh
sebab tu banyak kes perceraian berlaku la ni..
mintak dijauhkan...
jangan ar dok risau kalo x da calon lagi ka apa ka..relax..chill ar weyh..
jodoh tu Allah dah tentukan..InsyaAllah..
tgk cam aku..relax single mingle lagii..*wink2..
tapak masjid x dak lagi..cam mana nak bina masjid?? hehe
so, just cool, relax, chill k..


alolo..comey nyer~~~

p/s: ni kalo citer kat mak ni mau kena kuliah cari jodoh kang..





No comments:

Post a Comment

pandangan korang