Friday, February 25, 2011

nostalgia~~

Assalammualaikum..


di pagi jumaat yang tenang lagi indah..
di tambah dengan berita bahawa klas ari ni dibatalkan
membuatkan hidupku bertambah ceria..
tapi mengenangkan ada exam sok pagi..
macam x da feeling je nak baca buku..
lepak tulis blog sat, lagi syok : )
tetibe teringat zaman kanak2 rebina ku yang dipenuhi dengan aktiviti menonton katun..
rindu ar plak..aisyh..
memang syok time tue..bangun pagi katun, tengahari katun, petang katun, malam pun katun..
katun2 time tue pun era 90-an memang meletup, mantap ar!!
dragon ball, sailormoon, slam dunk, ghost buster, thundercat, scooby doo..banyak lagi ar..


dengan kuasa bulan..akan menghukum mu!!! dush2!!
favourite aku ni..sampai beg p mengaji pun gambar sailormoon..


Ghostbuster..kojenye tangkap antu jek


Inspector Gadjet 



Scooby doo..


aku x tengok pun..macam lawak je citer die..hehe


banding ngan katun sekarang, aku tengok boring giler~~
ada yang ulang katun time 90-an balik..leh gak aku tumpang sekaki hiihi
kebanyakannya diadaptasi daripada katun2 terdahulu..
aku confirm ramai x tau katun ni...
tadaaa..TOMATOMAN!!!


favourite aku time tue dalam umur 5-6 tahun kalo x salah..
pahlawan kerajaan sayur!!!
sayur pun ada kerajaan k..
bila ku sebut nama katun ni ramai yang x tau~~
setiap episod die akan berlawan ngan serangga..
ye..serangga..
lagu die aku x ingat dah..kalo ar tv2 ulang siar balik..aku lah orang pertama yang tengok..


ni 1 lagi katun kat tv1 time maghrib..
mojako..moja..moja..
binatang bulat bila kena air die akan mengembang..
terpaksa perah macam perah kain basah untuk kembali ke bentuk asal..
ala2 doraemon sket ar..tapi syok..

ni belum lagi cakap pasal live action hero..macam ultraman, power rangers, baja hitam..
ultraman je dah berapa banyak keturunan die..
yang maintain lampu kelip2 kat dada..hehe 
biasa ar hero kalah dulu..bile dah lemah lampu kat dada die bunyi tet..tet..tet..
time tue tetibe die jadi kuat balik..kuar super ultra ungu tala kat raksasa hodoh..

hamek ko raksasa hodoh!!



baja hitam yang cool ngan motor belalang die..
siap sesungut lagi..

gaban..aku x pernah tengok pun..
citer ni time 80-an kot..coz lecturer aku 
slalu cakap pasal gaban kat kitorang..
favourite lecturer aku..


kalo nak senaraikan semua..
mau 2-3 entry kot..hahaha
rindu giler seh..macam nak tengok balik je semua ni..
nostalgia betol.. XD

2 comments:

  1. gila kentang suka tengok sailormoon.sanggup mangun awal semata nak layan katon tuh.hehe ^^

    ReplyDelete
  2. hahaa..rindu seh time dolu2 XD

    ReplyDelete

pandangan korang