Thursday, November 18, 2010

Periuk Kera

Assalammualaikum..


Alhamdulillah..umat islam semalam selamat pun menjalani ibadah korban,,
kat sini..raya korban dalam suasana ujan yang lebat dari pagi sampai malam..
ujan rahmat.. ^^
semalam,aku bersama kawan2ku Cik Sumiju,Cik Ana Dragon, Cik Iino, Cik Miraie and Cik Su
p beraya kat umah Cik Miza Kembar ( coz dlm klas aku ada 2 org nama miza..disebabkan die ada kembar,kitorang panggil die mizah kembar *huhu)
trimas kat Cik Mizah Kembar coz memahami nasib kami semua yang x dapat beraya bersama family T_T
Masa menjamu selera...tetiba terjumpa makanan yang nampak macam lemang tapi bukan lemang,,
kitorang yang x pernah jumpa ni pelik ar plak..
akhirnya..segala persoalan terjawab..Cik Farhana Kembar( kembar Cik Mizah Kembar) bagitau tue ialah periuk kera... ???????
periuk kera kan tumbuhan yag makan serangga tue kan??!!
x pernah dengar pun~~
meh usha gamba..tapi aku nak mintak maaf dulu ar coz kamera phone aku ni ada problem sket..
so,line kat gamba tue anggap je ar sebagai border ye..


antara menu utama..yum3x!



haa..ni ar periuk kera tue..
dalam dia ada pulut macam lemang ar, tapi
disumbat dalam peiuk kera..

nak tengok lebih dekat..


nasi impit+periuk kera+rendang ayam..

kawan aku cakap,abislah periuk kera..dah semakin pupus..hehehe
ada gak kegunaan tumbuhan kat sekeliling kita rupanya..
x sangka periuk kera leh dijadikan makanan..periuk kera atau singkatannya 'kera' hehe
panjang sangat nak sebut,kitorang sebut 'sapa nak makan kera?' x patut betul..ish3x..
maybe ni antara hikmahnya x beraya kat umah..dapat makan masakan baru,pelik tapi benar ^^


malam tue,kitorang melantak lagi nasi impit+rendang coz ada housemate yang balik beraya kat umah sendiri..
erkk..Alhamdulillah..kenyang...
balik cuti ni mak nak masak lagi menu utama raya special untuk aku..
x sabaqnyaaa..


p/s: x sampai seminggu lagi nak chiow balik umah ^^


No comments:

Post a Comment

pandangan korang