Wednesday, September 21, 2011

Jangan putus asa

Salam..
baru lepas tengok bola sepak kelayakan olimpik M'sia vs Jepun
nak tau perasaan aku?? secara jujurnya..sakit ati gak ar..
sampai tertumpah air teh ais yang baru je abang kafe antar..
penangan bola sepak punya pasal..pastue abang tue antar yang baru even aku x mintak..
trimas abang kafe.. : )
sambil2 tue mesej ngan abah..abah cakap mau sakit jantung tengok~~
seperti biasa dapat agak camner corak permainan M'sia..
bertahan je..kalo tengok statistic shot M'sia ngan Jepun memang jauh..
Jepun--> 20 shots..M'sia--> 1 shot..adooyaiii..
passing bola x tepat..bila dah sampai depan gawang gol lawan,kelam kabut..
bola senang kena rampas, takut nak rampas bola pihak lawan..
takut foul kot..
tapi bila main kat slovakia ari tue menang je..sebagai persediaan lawan ngan Jepun..
tapi bila dah main ari ni..aku rasa sama je..mungkin ada peningkatan sket..
tapi masih agak jauh kalo nak dibandingkan ngan skuad Jepun..
anyway..aku tetap penyokong setia M'sia..
prestasi bola sepak M'sia skang sedang meningkat..
jangan mudah putus asa..
amek contoh skuad 'Nadeshiko', skuad bola sepak wanita Jepun
yang mampu kalahkan gergasi2 bola sepak dunia wanita seperti Jerman
dan mampu jadi juara bola sepak wanita dunia..
semangat dorang yang kita kena contohi..
dah macam penasihat bola sepak kebangsaan aku rasa..keh9x
M'sia masih ada peluang..kita boleh p jauh..
kalo Safee Sali and Safiq Rahim dah leh main kat eropah..
yang lain x mustahil kan3x???
akhir kata..maju bola sepak demi negara..
aku sayang M'sia..
Malaysia Booollleeehhhh!!!!


p/s: aku rasa aku sorang je yang ternganga depan tv tengok bola kat kafe..
nama pun kafe asrama budak pompuan...

No comments:

Post a Comment

pandangan korang